Pilgrimsherberg "Birgittahuset"

Pilgrimsherberg ”Birgittahuset” er tilgængeligt for overnatning fra 15. april til og med uge 42.

• Herberget er beliggende ved Klosterkirken og den gamle Birgittinerklosterbygning i Mariager.

• Overnatning koster kr. 100,- pr. person og kan benyttes af pilgrimme/vandrere indenfor ovennævnte periode.

• Herberget er normalt åbent fra kl. 16.00 – 10.00 den følgende dag.

• Der kan på forhånd reserveres plads, og gæsterne udvælger sovepladser i den rækkefølge de ankommer.

• Herberget rummer 7 enkeltsenge, og gæsterne skal selv medbringe sovepose, lagen og hovedpudebetræk.

I juni måned 2013 blev der indrettet toiletrum og baderum, begge dele med varmt vand. Begge rum ligger for enden af herberget ud mod søen. Efterfølgende i 2014 er antallet af senge øget fra 4 til 7, i det overetagen er moderniseret og inddraget til soverum. Der er også installeret en varmepumpe, så der er mulighed for opvarmning.

• Der er køkkenfacaliteter med mulighed for at tilberede et mindre måltid. I byen findes flere gode indkøbsmuligheder og spisesteder.

• Nøgle til Birgittahuset udleveres hos Kaj Ove Steffansen, Kirkegyden 5, Mariager - tlf.23457190. Her træffes der aftale om nøgleudlevering og betaling.

Overnatning koster  100,00 kr pr. person og indbetales på konto:
9070-2020013160..

En dejlig hilsen fra gæstebogen i Birgittahuset!

" Selv om det er nogle dage siden min veninde og jeg besøgte Birgittahuset har jeg alligevel lyst til at skrive hvor begejstrede vi var.
Hvor er det det et hyggeligt sted, vi var heldige med vejret og sad udenfor med udsigt til kloster og sø lige indtil sengetid. Det er et helt fantastisk sted som vi vil anbefale til andre.
Tak for et dejligt ophold.
Mange hilsner fra
Berit og Dorte"